3 gode råd til at styrke teamet på din arbejdsplads

x753

Skal du være med til at planlægge et teambuilding-arrangement i din virksomhed? Jo flere overvejelser og planlægning, der lægges i aktiviteterne, des mere vellykket bliver eventet. Og er det ikke målet? At der skabes et succesfuldt arrangement, der har det rigtige udfald for både virksomhed og ansatte? Her får du 3 gode råd til, hvordan du lykkes med teambuilding-arrangement på din arbejdsplads.

Hvad er formålet med arrangementer?

Hvorfor er det nødvendigt for medarbejderne, at der stables et teambuilding-arrangement på benene? Hvorfor er det nødvendigt for virksomheden? Det kan være, at det er strategiske årsager, der ligger til grund. Det kan også være, at I blot har brug for en sjov dag, hvor I ikke er på kontoret.

Hvis I definerer et klart formål med, hvorfor I vil afholde teambuilding, så vil I have lettere ved at afstemme, hvilke forventninger I har.

Hvad skal virksomheden og medarbejderne have ud af det?

Det er lige så vigtigt at have defineret, hvad deltagerne og virksomheden skal have ud af arrangementet, som det er, hvad formålet er. Det er lettere at se, om det har været en succes, hvis I på forhånd har defineret nogle mål. Skal det have en specifik effekt på performance, salg eller trivsel?

Hold aldrig teambuilding-arrangmenter på arbejdspladsen

Det er en god idé at komme væk fra de vante omgivelser, når der afholdes teambuilding-arrangementer. Her sikrer du, at deltagerne ikke bliver distraheret af hverdagens arbejde, mail-indbakken, opkald og mødelokaler. Book eventuelt et kursuscenter, der kan danne ramme om arrangementet.

For at eventet skal blive en succes, er det vigtigt, at deltagerne er fuldt fokuseret og ikke har tankerne et andet sted. Desuden er det medvirkende til at stimulere både motivation og kreativitet, når deltagerne befinder dig i et andet miljø end normalt — også selvom det er billigere for virksomheden at afholde det på egen adresse.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *