Da Calvin Klein i 1968 åbnede den første butik i New York og lancerede sin allerførste tøjkollektion, kunne ingen, selv med den vildeste fantasi, have forudset, hvor stor og indflydelsesrig en designer han ville ende med at blive. Midlerne var begrænsede, men det var kreativiteten og selvsikkerheden bestemt ikke. Siden er Calvin Klein vokset til et stort og meget stærkt internationalt brand, der markerer sig flot både i mode- og skønhedsbranchen, og bliver solgt mange forskellige steder, f.eks. på duftladen.dk. Alle kender brandet i dag og de fleste har også en klar fornemmelse af, hvad brandet står for. Basen ligger stadig midt på Manhattan, men produkterne forhandles over hele kloden. Især Calvin Klein parfumer og undertøj er populære hos begge køn, ikke bare på grund af innovativ markedsføring, men fordi alt, hvad der bærer navnet Calvin Klein, er af fin kvalitet og sådan har kendetegnet været lige fra begyndelsen. Hvis du vil se alle de mange forskellige produkter kan du kigge inde på den officielle hjemmeside.
Calvin Klein parfumer til begge køn
Markedsføringen af Calvin Klein, har altid været spændende og givet grund til en del omtale. Både Calvin Klein parfumer og undertøj er altid blevet lanceret med flotte kampagner, der i begyndelsen rykkede grænserne for, hvad modefotografi kunne være. De flotte og enkle sort hvide fotos, hvor kendte modeller af begge køn viste lidt mere hud, end man ellers var vant til, gav god opmærksomhed og medvirkede til at brandets image blev styrket. Stilen har alle dage været smagfuld, det revolutionerende lå i sin tid i, at Calvin Klein ikke skelede mellem kønnene, men også portrætterede mænd som smukke objekter, som kunderne kunne beundre og begære.
Den største revolution som Calvin Klein dog startede, var da han sendte en duft på markedet, som både mænd og kvinder kunne bruge. Denne tankegang, der legede med de traditionelle kønsroller, skulle vise sig at blive en kæmpe succes. Der er siden kommet mange flere Calvin Klein parfumer, men det var denne duft, der ruskede op i branchen og ændrede almindelige menneskers opfattelse af, hvordan lækre dufte skal være. Feminine dufte kan være andet end søde blomster og maskuline dufte behøves ikke være tunge og krydrede. Moderne kvinder og mænd, vil have friske og lette dufte, med noter af f.eks. citrus og frugter. Den slags parfumer er Calvin Klein specialist i at udvikle og der løbende nye frem, der stadig sendes på markedet i den karakteristiske ikoniske reklamestil, som brandet er blevet så berømt for.
Vælg Calvin Klein parfumer uanset alder
Mange forbinder Calvin Klein med ungdom og de unge er også vilde med alt fra dette brand. Modsat tøj, så kender parfume ingen alder og kan bruges af alle. Det er godt at skifte sin parfume en gang i mellem og når tiden er til det, så prøv noget andet end ellers. Da dufte er meget personlige, skal man sætte god tid af, hvis man vil finde en ny. Spørg efter Calvin Klein parfumer og oplev selv, hvordan moderne dufte adskiller sig markant fra de ældre klassiske, ved at være friske og komplekse i duftnoterne. Calvin Klein forhandles næsten alle steder, hvor der sælges skønhedsprodukter.
Artiklen er udtryk for skribentens holdning og indeholder ikke redaktionelt materiale.